Nápady nejen pro předškoláky…

Nápady nejen pro předškoláky 🙂

Tento týden jsme si měli povídat  na téma pohádek a večerníčků 🙂 Není třeba nic přehánět, jde hlavně užít si v klidu tuto nelehkou situaci. Prostě jen čtěte pohádky, nechte děti pohádku samostatně odvyprávět nebo si zahrajte na navazovanou pohádku  – procvičení slovní zásoby, porozumění textu, můžete si ji i společně nakreslit ať už pastelkami nebo vodovkami, záleží jen na vás. Poznávejte postavičky z večerníčků, pojmenujte, jak dnešní tak třeba i vaše oblíbené z dětství, zahrajte si v rámci možností divadlo 🙂

Tím procvičíte vnímání času

Procvičte si s dětmi na příkladech pracovních listů řadit správně posloupnost dějů.
Kromě řazení povzbuďte dítě k vyprávění příběhu podle obrázků, k užívání časových pojmů dříve-   později a podobně.
Nezapomeňte také na nácvik řazení z levé strany doprava – dítě si tak bude trénovat i pohyb očí při čtení.

 K procvičení matematických dovedností, prostorového vnímání si třeba zahrajte :

Hru – Káťa a Škubánek, která se dá skvěle obměňovat. Můžete v ní trénovat matematické dovednosti, ale i prostorovou orientaci:
– Káťa dává Škubánkovi různé pokyny

–  nachystejte si různé předměty např. barevné kostky, míčky, vršky PET, plyšáky

procvičení matematické představivosti

– dej na židli 4 míčky

– přidej k nim 2 kostky

– uber jednu věc, která je žlutá

– vezmi všechny míčky a dej je na stůl

– zkus je spravedlivě rozdělit ( nebo zkus je rozdělit na půl )

 

procvičeni vnímání prostorové orientace

– dej na židli balonek

– vedle polož plyšáka

– dej míček doprostřed mezi dvě kostičky

 

procvičujeme chápání předložek – NAD, POD, VEDLE, VPŘEDU, VZADU, PRVNÍ, POSLEDNÍ, HNED PŘED a HNED ZA

–  dej na stůl do pravého rohu zelenou kostku

– dej na stůl doprostřed plyšáka

– dej pod stůl balonek

– dej vedle plyšáka víčko PET

 

– nachystej si 6 různých plyšáků, seřaď (poskládej) je vedle sebe, poskládej je za sebe, seřaď je podle velikosti – od nejmenšího nebo naopak. Můžou si zahrát s nimi na „autobus“, kdy máme sedadlo pro řidiče medvěda a za ním 5 sedadel pro různé plyšáky, míčky, kostky, autíčka …

řidič medvěd a říkáme – dej hned za řidiče žabku, dej na poslední sedadlo míč, dej doprostřed panenku, hned za panenku dej auto atd.

PL – kouzelná rybka – procvičení grafomotoriky

Věřím, že si týden s pohádkami užijete 🙂

Lenka